MENHIR MUSIC FOR MOUNTAIN




Menhir, music for mountain,100 CDs hand made limited edition. 2016







Menhir.
Music for mountain

100 CDs hand made limited edition. 
Wood, metacrilate, and lasercut.
2016

Bandcamp, Spotify ︎

Title. Menhir. Music for mountain
Release. February 8 2016
Number of tracks: 8
Composed and interpreted by:
Iván Cebrián and Coco Moya.
String arrangements.Clara Megías and Hadribasic.
Record and mix, Menhir at Errol Films.
Master. Fadrique Kindler Von Knobloch and Menhir at Errol films except “Insane Guardian” and “And Trust”, mastered by Scape Mastering (Berlin).

||:
1. El pico de enfrente
2. Insane Guardian
3. Crossland
4. Wolfman
5. Beyond the myself
6. Wide extended earth
7. And trust
8. Never ending try
:||



Menhir.
Música para montaña
Edición limitada de 100 Cds realizados a mano.
Madera, metacrilato y grabado láser.
2016.

Bandcamp, Spotify ︎

Título. Menhir. Música para montaña. Publicación. Febrero 2016
Número de canciones: 8 Compuesto e interpretado por:
Iván Cebrián y Coco Moya.
Arreglos de cuerda.Clara Megías y Hadribasic.
Grabación y mezcla, Menhir en Errol Films.
Master. Fadrique Kindler Von Knobloch y Menhir excepto “Insane Guardian” y “And Trust”, masterizado por Scape Mastering (Berlin).

||:
1. El pico de enfrente
2. Insane Guardian
3. Crossland
4. Wolfman
5. Beyond the myself
6. Wide extended earth
7. And trust
8. Never ending try
:||







Crossland. Menhir Music for Mountain, 2016



The journey-path created, through the menhirs, a new type of space, a space around,  […] architecturally constructed the border of a space to be crossed or perhaps danced in, a rhythmical space, geometrically defined, that represents the first architecture, in the sense of physical construction of a complex symbolic space, a “space of going” and therefore not a “space of staying"


Francesco Careri, Walkscapes


Menhir, Music performance, Valverde de Curueño, León, 2014
Sound Performance. Valverde de Curueño. León. 2014. 

Menhir, Valverde de Curueño
Sound performance

León
2014


The stone menhirs marked a milestone for the Neolithic era as it was the first intervention to the landscape. The 90 degrees turn, from the horizontal to the vertical stone, was the beginning of architecture as well as the sculpture. However, it´s origin was not coming from a sedentary culture, but a nomad one. Located all along routes connecting different regions, they must have been transported and placed with the collaboration of thousand people from different tribes. The menhirs also were used as an orientation system for intercontinental travelers. As acupuncture on the body, our menhir is inspired of this geopuncture act related to walk, which aims to transform the territory and our link with it through music

Menhir, Valverde de Curueño
Performance sonora
León
2014


Los menhires de piedra supusieron para el neolítico la primera intervención del paisaje. El giro de 90 grados, de la piedra horizontal a la vertical fue el comienzo tanto de la arquitectura como de la escultura. Sin embargo su origen no proviene de una cultura sedentaria, sino de una cultura nómada. Formaban a su alrededor un espacio que podía ser recorrido para celebrar el errar como algo simbólico y sagrado. Dispuestos a lo largo de rutas entre distintas regiones, tuvieron que ser trasladados y colocados gracias a la colaboración entre diferentes tribus que formaban grupos de miles de personas. Los menhires funcionaban como un sistema de orientación para los viajeros intercontinentales. Como acupuntura sobre el cuerpo, nuestro Menhir se inspira en este acto de geopuntura relativo al andar, que intenta transformar el territorio y nuestra relación con él a través de la música.


El recorrido creó, con el menhir, un nuevo tipo de espacio, un espacio en torno […] construían arquitectónicamente el borde de un espacio que podía recorrerse y donde, tal vez, se podía bailar; un espacio ritmado y bien definido geométricamente que constituye la primera arquitectura en tanto que construcción física de un espacio simbólico complejo; un espacio “del andar” y, por lo tanto, en ningún caso un espacio “del estar”. Errar y narrar, caminar y contar, el relato también está unido al viaje en tanto que descripción y representación del espacio


Francesco Careri, Walkscapes