DESERT SERIES







Mp3 Stones, Limited Edition, 2018





Sound Track
OST from the documentary of Carlos Hernández
Published by Submarine Broadcasting Company
2018
Available at Submarine Broadcasting Company ︎


“Mi primera vida” it's a documentary by the Mexican filmaker Carlos Hernández, on the saharaui refugees camps in Argelia, for which we composed the original music. We could visit the camps during our residence in Artifariti 2016. The research in the camps tries to form a relation between territory, image and sound. The music, a lullaby, the everyday living rhythms conform a sound territory that amplifies the margins of a border area. It deepens in the relation between image and sound, and the conflicts between representation, self-representation, and a deterritorialize collective identity, using the sound and the musicality as tools for territory agency.
The sound as a matter permeates the image, from it's margins to it's inner area. It is not moving forward but moving inside. Not from the periphery to the center, but operating as a small truth without appearance which undresses the image. Through the sound, we get into an image that has not anymore space, but time. A sound territory that exists further the margins. Repetition and refrain, this sound gesture in loop colonists the landscape, and reorganizes the forces that cross the space and it´s margins. Composition that re-territorializes (it re-circulates) an a-colonial landscape, now in suspense.


Sound Track
BSO del documental de Carlos Hernández, publicado por Submarine Broadcasting Company
2018
Disponible en Submarine Broadcasting Company ︎


“Mi primera vida” es un documental del director mexicano Carlos Hernández sobre los campamentos saharauis en Argelia, para el que hemos compuesto la música original. Pudimos visitar los campamentos durante la residencia en Artifariti 2016. La investigación en los campamentos trata de formar una relación entre el territorio, la imagen y el sonido. La música, una nana, o los ritmos cotidianos del habitar conforman un territorio de sonido que amplía los márgenes de un espacio límite. Se indaga especialmente en la relación entre imagen y sonido, y los conflictos entre la representación y autorrepresentación de una identidad colectiva desterritorializada, usando el sonido o lo musical como herramienta de agenciamiento del entorno.
El sonido permea materialmente la imagen, desde sus márgenes hacia el interior. No avanza hacia adelante, sino hacia adentro. No desde la periferia al centro, sino que opera como una pequeña verdad sin apariencia que des-nuda la imagen. A través del sonido, nos adentramos en una imagen que ya no contiene espacio, sino tiempo. Un territorio sonoro del que agenciarse. Territorio vital de sonidos que indagan en la ideología de la postfrontera. Habitando un lugar que existe más allá de los márgenes. Repetición y estribillo, ese gesto en bucle del sonido que coloniza el paisaje, reorganiza las fuerzas que atraviesan el espacio y sus límites. Composición que re-territorializa (vuelve a poner en circulación) un paisaje a-colonial, ahora en suspenso. 







Broken Mp3 Stone

Soundtrack.
2018 

Submarine Broadcasting Company ︎


Coco Moya:
Voice, lyrics, synths, acoustic guitar, edits, daydreams and mixing.
Iván Cebrián:
Synths, treatments, edits, arrangements, daydreams, sandstorms and mixing.
César Gruart:
Electric guitars, edits, arrangements and mixing.
Linnea Weiss:
Cello and arrangements.
Master:
Iván Cebrián.
Menhir 2018.


Sound Track
1. Lepsir.
2. Time.
3. The desert.
4. Desierto estrella.
5. Yellow desert.
6. Desert heart.




Figment light never was but grey air timeless no sound. All sides endlessness earth sky as one no stir not a breath. On him will rain again as in the blessed days of blue the passing cloud. Grey sky no cloud no sound no stir earth ash grey sand. Samuel Beckett, Lessness. ︎ 
Quimera luz nunca fuera más que aire gris sin tiempo ni un ruido. Rostros sin trazo casi tocando blancor raso ningún recuerdo. Cuerpo pequeño soldado gris ceniza corazón latiendo frente a la lejanía. Lloverá sobre él como en tiempo bendito azul la nube pasajera. Cubo refugio cierto por fin cuatro lados sin ruido a contracorriente. Samuel Beckett. Sin.



Desert series, 2016-2017Analog photography, Coco Moya & Iván Cebrián






Desert. Video. 8”. 2018